Recurrent tarafından yayımlanan raporda, 2030 için öngörülen 50 $/kWh batarya paket maliyeti gerçekleşirse bir Tesla Model Y'nin batarya değişimi 4.000 dolardan daha ucuza halledilebilecek.
Bugün ABD'de 10-15 bin dolar, Türkiye'de ise yaklaşık 500 bin liraya değiştirilebilen Tesla bataryası, tahmin edilen düşüş gerçekleşirse 2030'da muadil bir benzinli aracın motorundan çok daha ucuza yenilenebilecek. Yine Recurrent tarafından yayımlanan bir başka araştırmada, binlerce otomobilden elde edilen veriler ışığında elektrikli araçlarda batarya ömrünün 320 bin kilometreyi aşacağı tahmininde bulunulmuştu.
Hakan Doğu ise sorunun sadece batarya değişimi olmadığını belirten bir açıklama yaptı:
Batarya değişimi önündeki engeller sadece fiyat değil maalesef.
Mesela
1-On yıllık, kendisi ve elektronik mimarisi eskimiş, ikinci elde fiyatı dip yapmış bir araca, diyelim 4.000$ yeni batarya alırmısınız?
2-Mesela i-phone6, 10 sene önce çıktı. Hadi buldun pili değiştirdin, içindeki donanım bugünün dijital çözümlerine uygun değil, nasıl uyum sağlayacak tüm sisteme
3-Batarya teknolojisi çok hızlı gelişiyor, eski araca yeni teknolojili bir pil takarsan araca nasıl iyi ve güvenli olacağı garantisi vereceksin? Tüm batarya yönetim sistemi yazılımını (BMS) nasıl adapte edeceksin?
4-Eski nesil bataryayı, 10 yıl sonra üretemezsin, hadi 10 yıl önceki bataryayı depoda beklettin ve sonra sattın... Pil depolama çok pahallı bir lojistik faaliyeti, finansal maliyetleri koyarsan, fiyat çıkar tavana
Sonuç:
a)Bu iş olursa sadece (standardşzasyonu nedeniyle) Tesla yapar
b) Bu işe çok zaman harcamış biri olarak söyliyeyim, yıllar sonra pil değişim işlemi çok kolay değil, kendi içinde pil fiyatları dışında bir sürü çözülmesi gereken konu var.